11 Şubat 2018 Pazar

Makale Yazarken Bazen Biraz Zırvalamak Zorunda Kalmak


Müşteriniz sizden az miktarda kaynak olan bir konuda uzun bir yazı istediği zaman oluşan durumdur. Kaynak bolsa bu konuda yetenekli olan biri için dolu dolu, iyi bir makale yazmak iş değildir ama kısıtlıysa iş zorlaşır. Faydalanabileceğiniz yazıların sayısı azdır veya çok yazı vardır ama hepsi aşağı yukarı birbirinin aynıdır. Bilgi sahibi olduğunuz bir konuysa kendinizden de bir şeyler ekleyebilirsiniz ama bu her zaman mümkün olmaz tabii. Bu durumda yazıyı uzatmak için biraz zırvalamak dışında çareniz yoktur. Ama bunu düzgün bir şekilde yapmanız gerekir.




















Şahsen öyle yapamayacaksam hiç yapmam, bunu da müşterime söylerim. İlle de "Sana saçma sapan da olsa yaz bir şeyler, o makale bana çok lazım" derse biraz zorlarım ama bana kalsa tercih etmem yani. Şunu da eklemek isterim ki bu koşullarda zırvalamak bir yetenektir, bunu herkes yapamaz. Bu özel bir zırvalama şeklidir, dikkatle yapılması gerekir.

Yazının uzaması uğruna yanlış bilgiler verecek haliniz yok tabii. Bulduğunuz bilgileri, evirip çevirip yazının içine birkaç kere serpiştirmek veya kısa, basit bir bilgi cümlesini daha süslü ve uzun bir hale getirmek gibi yöntemler denemelisiniz. Bir de, konuyla bağlantılı yan konuları araştırıp yazının içine biraz onlardan da katabilirsiniz. Bunu yaparken ana konudan biraz uzaklaşmak durumunda kalırsınız. Fakat ilgili konular eklediğiniz için bu ilave çok alakasız durmaz.

İyi bir makale yazarı bile bu konuda çok başarılı olamayabilir. Ben öyle biri olduğumu sanıyorum mesela ama müşterimin 1.000 kelimeden fazla olmasını istediği birkaç makaleyi 6 - 700 kelimede bıraktım, sebebini de kendisine açıkladım. Bu işte tecrübeli olsanız da, kelime hazineniz geniş olsa da, sizde doğuştan gelen bir yazma yeteneği olsa da, bir yazıyı çekiştirerek uzatmak bir noktaya kadar mümkündür. O noktadan sonrası fazla zırva olur, ben o kadarından kaçınmayı tercih ederim.


Şu da var ki Google'ın kaliteli makale kriterleri fazla esnek bence. Bunu yazmak için araştırdığım konulardan biliyorum, saçma sapan yazılar üst sıralarda yer alabiliyor. Yani, fazlaca zırvalayarak oluşturduğunuz bir makale üst sıralara tırmanmayacak diye bir şey yok. Fakat ben ziyaretçiye hitap eden yazılar yazmaya önem veren biriyim. Arama motorlarının fark edeceği şekilde yazarım, anahtar kelime ve etiketler kullanırım ama aynı zamanda yazıyı okuyanın bir şeyler bulmasını da isterim. Bu yüzden de mecbur kalmadıkça zırvalamam ve mecbursam da zırvalamakta sınır tanırım.

Benim meslek ahlakı anlayışım böyle gerektiriyor. Bunun faydasını da gördüm, bu yüzden makale yazarak para kazanmak isteyenlere tavsiye ederim. Sitesine nasıl yazılar girildiğini umursamayan, içerik olsun da nasıl olursa olsun diyen veya bir yazının iyi ya da kötü olmasını değerlendiremeyecek olan müşterileriniz olabilir; o ayrı.

Fakat düzgün yazılar isteyen ve bunu az - çok değerlendirebilecek durumda olan makale alıcıları ile karşılaşırsanız ki benim mevcut müşterilerim öyle insanlardır; onların yapılacak işi olduğu sürece siz de bu alanda işsiz kalmazsınız. Ne zaman makaleye ihtiyaçları olsa size başvururlar ve ortalama piyasa fiyatlarından daha iyi bir para öderler. Verdiğiniz emeğin farkındadırlar, bunu takdir eder ve sizinle 3'ün 5'in pazarlığını yapmazlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder