30 Ocak 2018 Salı

Gülsenem'e Çok Ayıp Etmiş Olmak


Öyle böyle değil, ciddi bir ayıptır. Hikayesi şöyledir: 10 yaşlarında bir kız çocuğuyla annesi bir gün Gebze Cuma Pazarında açtığım tezgaha uğrarlar ve orada, benim yaptığım basit isimli bileklik çeşitlerini görürler. Bu tip bilekliklerle pek fazla uğraşmadığımdan ki uğraşsam iyi olacak aslında, sayıları sınırlıdır ve aralarında üstünde Gülsenem yazan bir bileklik yoktur. Ama küçük kız da onları çok beğenmiştir.  Sipariş verirler, ben de istedikleri modeli hazırlayacağıma söz veririm.



1 hafta geçer, 2 hafta geçer, 3 hafta geçer...belki de 4 - 5 hafta, emin değilim. Anne bu haftaların çoğunda tezgaha uğrayıp kızının bilekliğinin hazır olup olmadığını sorar. Hazır değildir, yapmamışımdır. Zor bir şey olduğundan değil, bir türlü not alma alışkanlığı edinemediğimden. Not almayınca da işte, makale yazarlığı ve içerik editörlüğü yapan biri olarak kafa 1 milyon, hemen her gün farklı konularda bir şeyler yazıyorum, günlük işler de var tabii, şu - bu derken, unutuyorum. Sıklıkla oturup takı yaptığım halde unutuyorum üstelik. Bu aralar daha çok yaz sezonu için halhal stoku yaptığımdan, bu iş aklıma gelmiyor.


Anne de bir nazik ki. Ben özür diliyorum o olsun, başka zaman yaparsın diyor; ben kusura bakmayın diyorum o olsun, haftaya alırım diyor; böyle geçinip gidiyoruz. Ve fakat, kadının nezaketi benim iyice ezilmeme yol açıyor, kendime kızıp duruyorum.

Sonra, Gülsenem'e çok ayıp etmiş olmak bir zahmet içimde nasıl bir hicran oluşturduysa artık, bir Perşembe günü bu sipariş aklıma geldi. Hemen oturup yaptım bilekliği, ertesi gün pazara götürmeyi unutmamak için de Cuma günleri hep yanımda taşıdığım çantaya koydum.

Ertesi gün yine geldi annesi. Bu sefer çok rahattım, "Unuttum, kusura bakmayın" falan demeyecektim. Çıkardım verdim. Hayatın tatlı tesadüflerinden biri olarak o gün Gülsenem'in doğum günü değil miymiş bir de? Çok keyiflendim, bilekliği o gün de unutmuş olmak başka türlü bir mahcubiyet olurdu. O gün için hazırlamış olmak da, geriye doğru biriktirdiğim ayıplara rağmen, bir başka güzel oldu.

Doğum günün kutlu olsun küçük kız, ve seni o kadar beklettiğim için tekrar özür dilerim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder