18 Aralık 2017 Pazartesi

Annesini Seven Şuraya Amin Yazar Mı?


Yazmaz. Yani herkes yazmaz. Beni kessen yazmam mesela ama annemi sevmediğim ve özlemediğim için değil, bu soru tarzına ifrit olduğum için.Bir sosyal medya sayfasına mütevazı ve sade ya da havalı ve iddialı, köylü veya şehirli görünümlü, uzun basma etekli veya jean pantolonlu, saçlarını boyatmış veya beyazlarını salıvermiş, güleç veya üzgün yüzlü bir anne fotoğrafı, altına da bir dua cümlesi koyulup "Annesini seven şuraya amin yazar mı? diye yazıldığını gördüğüm zaman içime fenalık geliyor, hiç hoşlanmıyorum böyle şeylerden. Öyle bir fotoğrafın 500 bin kişiden ilgi gördüğünü fark etsem yine kendi sayfalarımda yapacağım bir hareket değil, çünkü beni ifrit ediyor. Bir tarafı "Şuraya amin yazmayan annesini sevmiyordur" gibi duruyor o cümlenin, alttan alttan öyle bir mesaj veriyor, sinir oluyorum. Taktik olarak akıllıca olması ve müşteri çekmesi de umurum değil - beni çekmiyor. Bu kadar çalışan biri olarak internetten para kazanma veya işte, popüler olma fikrine karşı değilim tabii, ama bu amaçlar uğruna o kadar da kendime ters hareket edemem.


Bana çok zekice psikolojik fikirler gibi de gelmiyor böyle şeyler, bende ters tepiyor mesela ama işe de yarıyordur mutlaka. Altında çok sayıda beğeni, amin falan olan böyle fotoğraflar görmüşlüğüm var. Ne kadarı gerçektir, ne kadarı sahtedir bilemezsin tabii, beğeni ve takipçi satın almak diye bir şey var ki hiç sevmediğim, hiç yanaşmadığım, gayet kuşkuyla baktığım bir konu, ama sonuçta öyle veya böyle, fotoğrafın altında ciddi bir kalabalık toplanmış gibi görünüyor mu, görünüyor. Fotoğraf ve o cümle birilerini çekiyor mu, çekiyor. Aslında, yine herhangi bir anne fotoğrafı koyup altına "Anne gibisi yok, de mi, insan annesini nasıl da özlüyor" falan gibi bir şey yazsan beni de çekebilir - en azından itmez ama "Annesini seven beğensin, amin desin, şunu yapsın, bunu yapsın" dendi mi talimat görmüş ergen gibi oluyorum. Böyle ucuz bir şekilde yönlendirmeye çalışmasan halbuki, belki ben de beğenicem.

İnternet ortamında birtakım şeyler başarmaya çalışan herkes kendine göre birtakım taktikler uygular tabii ki. Ama bu tip taktikler bana çok ters, hiçbir zaman yapmayacağımı sanıyorum. Teşekkür eder, yarışmacı arkadaşlara başarılar dilerim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder