15 Ağustos 2017 Salı

Twitter Sayfanıza Şu Yerden Giriş Yapıldı, Linke Tıklayarak...


Bazı Twitter hesaplarına gelen bir mesaj, bana gelene göre hesaplarımdan birine Uşak'tan girilmişti galiba. Hesaba kimin girdiğini veya işte neyse, öyle bir şeyi anlamak için tıklayacağın bir link de veriyorlar tabii. Hayatta tıklamam. Hayır, Twitter'dan gelen resmi görünümlü bir şey olsa bir derece, sen kimsin, nereden biliyorsun?




















İnternete biraz aşina olduktan sonra bu gibi şeylerden uzak durmak gerektiğini öğreniyorsunuz, çok büyük ihtimalle hesap bilgilerinizi çalacak veya size başka bir zarar verecek bir tuzaktır. Kırk yılın başı öyle değilse de n'apalım, tedbirli olmakta fayda var.

İnternet dolandırıcılar, üçkağıtçılar, sapıklar, sübyancılar, bir şekilde başkalarının sırtından geçinmek veya insanları kendi başıbozuk, yasadışı dünyalarına çekmek isteyenler için falan bulunmaz bir ortam ve onlar da bunu muhteşem bir performansla değerlendiriyorlar tabii.

Şahsen söz ettiğim mesajdaki linke tıklamadığım için ne kadar akıllı bir insan olduğumu düşünmüyorum, yarın akıl edemediğim bir tuzakla karşılaşıp ona düşebilirim de - Allah düşürmesin. Fakat bu çok zamandır bildiğim bir şey; bir ara da bazılarımıza çok cazip gelebilecek, merak uyandırıcı cümlelerle servis edilen video linklerine sık rastlardım Twitter'da, birileri bana özel mesajla gönderirdi bunları. İşkillenir ve tıklamazdım, sonra başkalarının da şikayet ettiğini, bunların tuzak linkler olup tıklamamak gerektiğini belirten tweet'ler gördüm.

"Twitter sayfanıza şu yerden giriş yapıldı" tarzında bir mesaj alırsanız mesajdaki linke tıklamayın kısacası, başınıza hoşunuza gitmeyecek şeyler gelebilir. En iyisi tanımadığınız veya az tanıdığınız kişilerden gelen hiçbir linke tıklamamak aslında, her ihtimale karşı. Keşke böyle her şeyden şüphelenmek zorunda kalmasaydık - ama mecbur ediyorlar insanı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder