29 Aralık 2016 Perşembe

Gaziantep Fıstıkçıoğlu Baklavaları

Çok iyi bir şeydir veya bana çok iyisi çattı, bilemiyorum. Şekerlidir, şerbetlidir ama ağır değildir. Bazı tatlılar, tatlı seven bir insan olduğum halde 2. dilimde fenalık vermeye başlar bana; onlardan değildir. Evin 1 dakikacık ilerisindeki köşedeki dükkandan birkaç kere almışımdır, hiç birinden pişman olmamışımdır. Kutunun üstünde yazdığı gibi son derecede hakiki ve öz bir Gaziantepli olan Mehmet Usta tarafından yapılıp yapılmadıklarını bilmiyorum aslında; Mehmet Usta belki 80 yıl önce yapıyordu bunları da  şimdi torunlarından biri yapmaktadır. Kim yapıyorsa güzel yapıyor ama fazla yememek lazım tabii, şeker iyi bir şey değil, hem kilo da yapar bunlar. Eskiden çok yerdim ben, şimdi daha kontrollü tüketiyorum. Sağlıklı beslenme prensiplerine göre beslenmek hiç eğlenceli değil maalesef. Ama gerekli de, yine maalesef. Baklavanin faydaları saymakla bitmez diye bir şey olsaydı fena mı olurdu? Fakat yok yani, ben n'apiim.


Bu bir reklam değildir bu arada, çok samimiyim. Aslında Fıstıkçıoğlu Baklavaları ile de daha samimi olmak isterdim ama işte, doğru değil. Kereviz yemek doğru, bakla yemek doğru, enginar yemek sağlıklı, şerbetli tatlı besmeleyle yenecek; bu ne biçim adalet! =((

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder